Tuesday, September 24, 2013

Biz,Ben Ve Son Bir Ay


     I'm back ( geri dondum) diyebilirim artik, sanirim :), gecen bir bucuk ay icinde evin duzenini oturttuk sayilir,ev esyalarinin hepsi tamam detaylar kaldi onlarda yavas yavas insallah zevkimize gore sekillenecek, Ahrar gecen hafta basladi anaokuluna, okulu zaten sevdigi icin alismada sorunumuz olmadi, burada herkes Turkce konusuyor diyor :)), Mirzahan'in dun okulda ilk gunuydu, acikcasi cok heyecanli ve endiseliydim, tepkisini merak ediyordum cunku hep arkadaslarinin kendisi ile ya da konusmasiyla alay edeceklerini dusunuyordu( Konusmasi Turkce'si guzeldir halbuki ), servisle geldiler abi kardes ilk gun oldugu icin gecte kaldilar, kapiyi acinca ilk sorum nasil gecti :), Mirzahan okulu ,ogretmenlerini ozellikle Turkce ogretmenini :) arkadaslarini sevmis, mevcutlari az , ilgi alakadan memnun kalmis,dun ders yapmadilar tabii, anlamada sIkInti olmamis, bugun sikayet gelebilir biraz :)  insallah calisarak onlarida halledecegiz hep beraber, onemli olan okulu sevmesiydi benim icin, icim rahat su an, Yurt disindan donecek olan arkadaslardan cok soru aliyorum Instagram'dan ozellikle okul ve egitimle ilgili, gectigimiz asamalardan cocuklarla ilgili bahsedicem insallah. Ingilizceyi Ahrar'in unutmamasi icin kitap okuyoruz, tvyi zaten ingilizce izliyorlar :) ve abisi ile ing. konusuyorlar,zamanla  baska yapilmasi gereken bir sey olursa ilavede yapabiliriz.

     Bir cok arkadasim cabuk adapte oldugumu soyluyor :), arkadaslar icinde bulundugunuz durumu kabullenip yasayinca adaptasyonda sorun olmuyor,Ny'u ozluyorum tabii ama buradaki hayatimi mutlulugumu engelleyecek boyutta degil,mesela ailecek sahil yuruyuslerimiz, park ziyaretlerimiz aklimiza geliyor bazen Ny'un, yillarin aliskanliklari var :), baktik cok ozlemisiz denizi, haftasonu Istanbul yaptik mesela , iki gun doya doya deniz ve manzara izledik tabii bu kisim Ny ile kiyaslanmaz Istanbul'un guzelligi ayri :), bizim icin kesfedilecek cok yer var Turkiye'de, yillarca yurt disinda olunca geldiginiz yaz tatilleri anca ailenizi ziyarete yetiyordu,artik vaktimiz var insallah Hz.Allah saglik sihhat versin kisa vadeli gezi planlarini yaptik simdiden :).

     Cocuklarim okulda, saat dokuzdan altiya kadar evde degiller, onlari servis getirip goturuyor, yok boylee bir luks:) , Amerika'dakiler anlar beni,servis olayi yok cunku, ne rahatlikmis, evden cikip gelmek bile bir isken, simdi keyfini cikariyoruz bu rahatligin, cocuklar yok, es yok ,Seyma ne yapiyorsun diyorsunuz degil mi :), biliyorsunuz ben 1998 yilinda bas ortusu ile universiteye gittigim icin okuldan uzaklastirildim sonrada atildim, aradan on bes sene gecti, iki sene once cikan aftan yararlanmak icin yaklasik bir ay once okula bas vurdum gecen hafta okula kabul edilip ikinci sinifin ucuncu doneminden intibakimin yapildigina dair belgemi aldim,bu hafta kayit yaptiracagim kismetse artik Universite ogrencisi olacagim :) evli cocuklu okullu :),henuz netlik kazanmamis seyler olsada bu hakki kazanmak cok mutlu etti beni.Gitmek istedigim kurslar yapmak istedigim gonullu isler var, insallah vakit saglik olur hepsini gerceklestiririm.

  Ahrar'la yasadigimiz bir olayi anlatmak istiyorum sizlere, gecen haftalarda aksam uzeri bir cafeye gittik,siparislerimizi beklerken masadaki kul tablasini gordu Ahrar, ne ise yaradigini sordu,anlattik bizde sigaranin zararlarindan da bahsettim ben hatta oldurur demistim ki Ahrar aglamaya basladi, elini tablaya degdirmis ve burnuna surmus, bu sebepten olecegini dusunmus ne soylediysek ikna edemedik, karnina agrilar girdi, midesi bulandi, eve geldik resmen hasta gibi yatti,neden bu kadar etkilendi anlamadik, Tv de ne zaman sigara ile ilgili kamu spotunu gorse gozlerini ve kulaklarini kapatiyor,dun abisi okulda kahvaltida sigara boregi vardi dedi, Ahrar gozleri acti zaten buyuk  gozleri :) niye adi oyle, neden yapiliyor diye sormaya basladi, evimizde sigara icen yok zaten de bundan sonra adi bile gecmeyecek sanirim :)

   Ah blogum bir de yurdum polislerinden bahsetmek istiyorum, Amerika ve Turkiye karsilastirmasi yapmamaya calisiyoruz cogunlukla ama Polislerin farki o kadar bariz ki, Ny'da ana  yola cikmayan isteyen bir polis arabasina kimse yol vermemezlik yapamaz, onlar kral gibiler :), yanindan gecerken bile  kendine ceki duzen verirsin, burada gecenlerde  trafikte sinyal verip bekleyen polis arabasi gorduk kimsenin umrunda degil,o an esimle ikimiz ayni seyi dusunmusuz,oradaki polislerden korkuyor insanlar, soru sormaya cekinir, mecburi saygi var ,burada oyle degil herkes dogal icinden geldigi gibi davraniyor :)

biz ben ve son bir ay 1

Istanbul cok guzeldin,ozleyince  gelecegiz yine seni ziyarete :)

biz ben ve son bir ay 2

   Evde fazla olan uzumleri degerlendirmek icin uzum suyu yaptim, uzumleri yikayip ayikladim tencereye koydum uzerine su, cubuk tarcin ve karanfil ekledim, uzumler yumusayana kadar pisirdim, soguyunca suzekten gecirdim,.( Icine seker eklemedim sekerliydi uzumler).

  Salonumun perdesi bu hafta takiliyor  ve sonrasinda misafir sezonunu acmis olacagiz, pasta borek resimleri bekleyin benden :))

Mutlu huzurlu  haftalar dilerim herkese...

   

No comments:

Post a Comment