Wednesday, March 5, 2014

kadikoy bilko mekik kek kalibi

Selam degerli site okurlarimiz. Bugunku makalemiz kadikoy bilko mekik kek kalibi.



kadikoy bilko mekik kek kalibi 1


2007'den kalma bir yazıya güncelleme ...

Eşim Engin'in bir yemek dergisinde Mekik resmi görüp, bunlardan yapabilir misin demesi üzerine önce kendime Kadıköy Bilko'dan mekik kalıbı ve badem tozu almakla giriştim mekik meselesine.

Tüm malzeme ve ekipmanlarımı temin ettikten sonra iş tarif bulmaya kalmıştı. Google'da mekik yazıp, her bir yemek bloguna ve sitesine girip çıktıktan sonra pastanelerde satılana en yakın tarifi Estelle'nin bloğunda buldum.

Hemen mekik yapımına başladım.. Yapımı basit , pişerken çıkan koku harika, lezzeti müthiş bir tarifti..Sizlerle de paylaşmak istedim.

Ben bu sefer sade yaptım ama en kısa zamanda muhakkak içerisine vişne koyarak da deneyeceğim.



Malzemeler:


  • 4 yumurtanın akı

  • 50 g un

  • 65 g toz badem

  • 150 g pudra şekeri

  • 100 g tereyağ

  • 1 paket vanilya



Yapılışı:



  1. Tereyağını bir tavada fıkdık rengine gelene kadar hafifçe yakın. Kıvamına gelince tel süzgeçten geçirip, ılınmaya bırakın.

  2. Fırınınızı 160 derecede ısıtın.Toz bademinizi fırın tepsinize serpin ve hafif kavruk bir renk alana denk sıcak fırına verin.

  3. Bir kapta şekeri, unu, vanilyayı ve bademi karıştırın. Yumurta aklarını hafifçe çatalla çırpın ve daha sonra diğer malzemelere ekleyin.

  4. En son soğuyan tereyağını ekleyin. Kek karışımına yakın bir kıvam elde edeceksiniz.

  5. Kalıplarınızı hafifçe margarinle yağlayın ve herbirine karışımdan dökün.

Fırınınızın derecesini 190 dereceye getirin, yaklaşık 10-15 dk kadar pişirin.

Video'lu anlatım için tıklayın..













kadikoy bilko mekik kek kalibi 2


Mekik nasıl yapılır?





Ilginizi Cekebilecek guzel makale : kadikoy bilko mekik kek kalibi

No comments:

Post a Comment