Friday, February 10, 2012

ISPANAKLI ÖRGÜ BÖREK


Böreğin şekli sevgili nino'ya ait görünce işte dedim benim böreğim çok şık.iç malzemesi ise benim kendi tarifim.
*
MALZEMELER;
500 gr ıspanak
6 adet yufka
1 yumurta
1 çay b. beyaz peynir
1 tatlı k.reyhan
1 tatlı k.pulbiber
1 çay k. karabiber
1/2 çay b. sıvı yağ
1 adet soğan
haşhaş tohumu
tuz
SOSU İÇİN;
1 bardak yoğurt
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay b. sıvı yağ(arasına sürmek için)
*
YAPILIŞI;
Öncelikle ıspanakları güzelce yıkayıp sebze kurutucumuzda sularından kurtulalım,ince ince doğrayalım ve içerisine rendelenmiş soğan,ufalanmış beyaz peynir,yumurta,ve diğer tüm malzemeleri karıştırıp iyice yoğuruyoruz.ben bu işlemi biraz fazla yapıyorum ıspanakların ölmesi için.Sos malzemelerimizi iyice çırpıyoruz.Yufkamızın bir tanesini tezgahımızın üzerine seriyoruz ve yarısına sosumuzdan sürüyoruz,yufkanın diğer yarısını üzerine katlıyoruz ve yarım yufkamız olmuş oluyor,yufkanın bu kısmına da fırça yardımıyla sıvı yağ sürüyoruz ve ıspanaklı harçtan yufkanın uzun kenarına koyun ve bu kenardan başlayarak sıkı bir şekilde sarın,aynı işlemleri diğer yufkalarda da yapın ve sarılmış 3 yufkanıza saç örgüsü şekli verin.iki örgünüz olacak,bunları yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin,üzerine sostan sürün bolca ve haşhaş serpin.180 c fırında ağır ağır pişirin.Afiyet olsun.
********************

No comments:

Post a Comment